Veelgestelde vragen

1. Wat is Eindhoven Airport Gereserveerd Parkeren?
Eindhoven Airport Gereserveerd Parkeren is het gereserveerd parkeren product van Eindhoven Airport waarbij tegen een voordelig parkeertarief lang geparkeerd kan worden.
Uw kenteken of toegangscode is de toegangsmethode tot het parkeerterrein.


2. Wat zijn de reserveringsvoorwaarden van Eindhoven Airport Gereserveerd Parkeren?
De voorwaarden zijn eenvoudig:
- Alleen te reserveren met een creditcard, Paypal of via iDEAL.
- U kunt te allen tijde reserveren.
- Reserveren kan via www.eindhovenairport.nl (http://www.eindhovenairport.nl).
- In- en uitrijden van het parkeerterrein met uw kenteken of 6-cijferige toegangscode.


3. Hoe reserveer ik een parkeerplaats op Eindhoven Airport?
1. Ga naar www.eindhovenairport.nl (http://www.eindhovenarport.nl).
2. U heeft een creditcard of internetbankieren nodig om een reservering te kunnen maken.
3. U vult een begindatum en einddatum in en klikt op ‘zoek beschikbaarheid`.
4. U vult uw kenteken(s) in of geeft aan dat u deze eventueel later invult.
5. U vult uw persoonsgegevens in, alle velden met een “*” zijn verplicht. Klik op`ga verder`.
6. Vul uw betalingsgegevens in: algemeen gebruikte betalingsmogelijkheden worden geaccepteerd.
7. U kunt alleen verder als u de ‘algemene voorwaarden’ heeft geaccepteerd.
8. Klik op ‘bevestigen & betalen’.

U ontvangt een bevestiging van uw reservering op het door u opgegeven e-mail adres (houdt u de reservering bij de hand zodra u komt parkeren, indien u service verlangt bij onduidelijkheid, kunnen medewerkers u vragen om het reserveringsnummer).


4. Kan ik telefonisch een parkeerplaats reserveren?
Nee, u kunt alleen via onze website een parkeerplaats reserveren.


5. Wat is de maximale doorrijhoogte?
De maximale doorrijhoogte in de parkeergarage op P4 is 2,10m. Voor de overige buitenterreinen geldt geen maximale doorrijhoogte.


6. Hoe weet ik dat mijn reservering geaccepteerd is?
Na uw reservering ontvang u een e-mail met daarin een PDF-bestand. Dit PDF-bestand is uw bevestiging, waarop uw reserveringsperiode is aangegeven met uw reserveringsnummer. U dient deze bevestiging met parkeerticket(s) bij het in- en uitrijden bij u te hebben.


7. Waar wordt mijn mobiele telefoonnummer voor gebruikt?
Op de bevestiging staat een toegangscode, waarmee u kunt binnenrijden voor Gereserveerd Parkeren. Door uw mobiele telefoonnummer in te vullen kunt u er voor kiezen om deze toegangscode ook per SMS te ontvangen. U ontvangt deze SMS 1 dag voor uw reservering ingaat.


8. Wat kan ik doen als bij aankomst het parkeerterrein voor Gereserveerd Parkeren vol is?
Als u gereserveerd heeft, kunt u het gekozen parkeerterrein altijd oprijden.


9. Wanneer kan ik Eindhoven Airport Gereserveerd Parkeren reserveren?
U kunt te allen tijde het gebruik van Eindhoven Airport Gereserveerd Parkeren reserveren via www.eindhovenairport.nl (https://www.eindhovenairport.nl). U kunt al vanaf 9 maanden voor vertrek boeken.


10. Hoe lang van tevoren kan ik Eindhoven Airport Gereserveerd Parkeren wijzigen of annuleren?
U kunt uw reservering voor Gereserveerd parkeren wijzigen en annuleren tot 24 uur voor aanvang van uw reservering. Wijzigen is gratis. Voor nadere uitleg hierover verwijzen wij naar punt 11. Bij annulering van de reservering worden € 10,- administratiekosten in rekening gebracht.

Wanneer u voor budgettarief heeft gereserveerd is het niet mogelijk te wijzigen wanneer er geen budgetplaatsen meer beschikbaar zijn.

Wanneer u via Ryanair een reservering heeft gedaan, dan is het niet mogelijk deze te wijzigen en/of annuleren.


11. Hoe kan ik mijn creditcard- of iDEALreservering annuleren?
Ga naar www.eindhovenairport.nl (https://www.eindhovenairport.nl). U kunt na invullen van uw gegevens hier uw reservering annuleren (behalve wanneer u via Ryanair heeft geboekt). Het bedrag dat u terugkrijgt wordt binnen 15 werkdagen op uw creditcard teruggestort. Heeft u met iDEAL betaald dan kan de terugbetalingstermijn langer zijn. Bij annuleren worden er wel administratiekosten (€ 10,-) in rekening gebracht, deze worden automatisch in mindering gebracht van het terug te storten bedrag.


12. Waar parkeer ik met een Eindhoven Airport Gereserveerd Parkeren reservering?
Eindhoven Airport Gereserveerd Parkeren geldt op P3, P4, P5 of P8.


13. Hoe kan ik inrijden met mijn Eindhoven Airport Gereserveerd Parkeren reservering?

Aangekomen bij de parkeerlocatie volgt u de volgende stappen:
1. Bij het inrijden “leest” de kaartlezer bij de slagboom uw kenteken. Vervolgens ontvangt u een parkeerkaartje uit de kaartgever. Neem uw kaartje en de slagboom gaat binnen enkele seconden open. Komt er geen parkeerkaartje uit de kaartgever toets dan uw 6-cijferige toegangscode in die in de rechterbovenhoek van de reserveringsbevestiging staat. Zorg er dan ook altijd voor dat u de reserveringsbevestiging bij de hand heeft.
2. Heeft u uw kenteken bij reservering niet opgegeven gebruik dan uw 6-cijferige toegangscode.  Deze vindt u in de rechter bovenhoek van deze boekingsbevestiging. Toets op de zuil bij de slagboom uw 6-cijferige toegangscode in. Druk op ‘OK’. U ontvangt een speciaal parkeerkaartje uit de kaartgever (uw reservering is herkend).

Neem uw kaartje en de slagboom gaat binnen enkele seconden open. Komt er geen parkeerkaartje uit de kaartgever, vraag dan assistentie via de intercom (druk niet op de kaartknop).
Zorg er dan ook altijd voor dat u de reserveringsbevestiging bij de hand heeft.

 

Bij terugkomst volgt u de volgende stappen:
1. Bij terugkomst hoeft u niet naar de betaalautomaat te gaan, u kunt direct uitrijden op basis van uw kenteken. Werkt dit niet, toets dan op de zuil bij de slagboom uw 6-cijferige toegangscode in. Druk op ‘OK’.
2. Bent u  ingereden met de toegangscode dan dient u uw parkeerkaartje in te voeren in de kaartlezer. De slagboom gaat binnen enkele seconden open.
3. Staat u langer dan de gereserveerde periode, dan dient u voor de extra tijd bij de betaalautomaat te betalen.


14. Is er een speciaal gedeelte van het parkeerterrein gereserveerd voor Gereserveerd Parkeren?
Er is geen speciaal gedeelte gereserveerd voor het Gereserveerd Parkeren. U kunt uw auto dus overal op de gekozen parkeerterreinen neerzetten.


15. Hoe is het vervoer geregeld vanaf het parkeerterrein naar de terminal?
Voor de parkeerterreinen P3, P4 en P5 is vanwege de beperkte afstand (max. 10 minuten lopen) tussen de parkeerterreinen en de terminal geen speciaal busvervoer. Er is vervoer per bus geregeld vanaf P8 van en naar de terminal. Deze bus rijdt 3x per uur van en naar de terminal tussen 04.45 en 00.15 uur.


16. Is Eindhoven Airport Gereserveerd Parkeren ook mogelijk voor parkeren op P1?
Nee, Eindhoven Airport Gereserveerd Parkeren is nog niet mogelijk voor kort parkeren (P1).


17. Is het mogelijk om langer te parkeren dan waarvoor ik heb gereserveerd?
Ja, u kunt langer parkeren dan de periode die u heeft gereserveerd. Houdt u wel rekening met extra kosten voor de dagen die u langer parkeert.

 

18. De parkeertijd wordt iets overschreden, wat dan?

 Er zit een buffertijd op uw reserveringsperiode van 2 uur (zowel vooraf als achteraf). U kunt dan ook op de aangegeven wijze uitrijden.


19. Zijn de parkeerterreinen beveiligd?
Nee, parkeren op alle parkeerterreinen van Eindhoven Airport is op eigen risico. Zie hiervoor de Algemene Voorwaarden gebruik parkeerterreinen.


20. Hoe vindt verrekening plaats als er langer (of korter) wordt geparkeerd dan waarvoor gereserveerd is?
Indien u korter parkeert dan u gereserveerd heeft, heeft u geen recht op restitutie. Indien sprake is van een uitzonderlijke situatie bestaat de mogelijkheid om een aanvraag voor coulance in te dienen bij parkeren@eindhovenairport.nl. Indien u langer parkeert dan u gereserveerd heeft dient u het verschil bij te betalen bij de betaalautomaat.


21. Hoe zit het met de privacy van mijn gegevens?
Eindhoven Airport N.V. (EANV) verzamelt de persoonsgegevens die de klant invult op de personal data page, gegevens over zijn click- en surfgedrag en transacties via de website van EANV. EANV heeft de exclusieve beschikking over bovenstaande persoonsgegevens. De wettelijke voorschriften zoals vastgelegd in de Wet Bescherming Persoonsgegevens, worden door EANV nageleefd.
De gegevens van de klant worden opgeslagen in een klantenbestand en gebruikt voor het afwikkelen van de bestelling of boeking, inclusief de klantenservice. EANV gebruikt de gegevens ook om het click- en surfgedrag en de transacties van de klant te analyseren en daarmee klantprofielen op te stellen. Deze profielen worden door EANV gebruikt voor het vervolmaken van het assortiment aan producten en diensten op deze site en om de klant op maat gesneden aanbiedingen te kunnen doen uit het totale producten- en dienstenassortiment van EANV. EANV kan op verzoek van derden binnen Eindhoven Airport marketingacties uitvoeren met de adresgegevens van de klant. Twaalf (12) maal per jaar kunnen de adresgegevens van de klant worden gebruikt voor een mailing waarbij alleen EANV de exclusieve toegang heeft tot de persoonsgegevens. Indien de klant bezwaren heeft tegen het verzamelen en analyseren van zijn gegevens voor het doen van op maat gesneden aanbiedingen door EANV kan de klant dit aan EANV laten weten via de link op de nieuwsbrief. In het geval de klant zijn gegevens wil verwijderen uit het klantenbestand kan de klant gebruik maken van het email adres parkeren@eindhovenairport.nl (mailto:parkeren@eindhovenairport.nl). EANV zal - behoudens in de gevallen waarin de wet daartoe verplicht - de persoonsgegevens van de klant niet zonder toestemming van de klant verstrekken aan andere personen of instanties buiten de Eindhoven Airport. EANV besteedt grote zorg aan de kwaliteit van het klantenbestand. Persoonsgegevens worden regelmatig op hun juistheid gecontroleerd en oude, niet meer relevante gegevens worden regelmatig verwijderd. De klant kan zijn eigen persoonsgegevens direct corrigeren op de personal data page. Voor vragen of klachten kan de klant zich wenden tot parkeren@eindhovenairport.nl (mailto:parkeren@eindhovenairport.nl). Op verzoek van de klant verstrekt EANV een overzicht van de gegevens die over de klant in het klantenbestand zijn opgenomen.


22. Waarom wordt mijn kenteken geregistreerd?
Het kentekenregistratiesysteem is ingesteld om de veiligheid van de parkeerterreinen te verhogen. Bij het uitrijden wordt namelijk gecontroleerd of de combinatie van de parkeerkaart en het kenteken hetzelfde is als bij de ingang. Wanneer dit niet het geval is, zal de uitrijding worden geblokkeerd, dit om te voorkomen dat iemand zonder de juiste parkeerkaart met uw auto uit kan rijden. Daarnaast kan de registratie worden gebruikt om een nieuwe parkeerkaart aan te maken bij de informatiebalie, wanneer u uw kaartje heeft verloren. Administratiekosten, die voorheen werden berekend, zijn niet meer nodig. Tot slot is het mogelijk om een reservering te maken via www.eindhovenairport.nl (http://www.eindhovenairport.nl) en in te rijden met uw kenteken, wanneer u daarvoor kiest.


23. Wanneer wordt mijn kenteken geregistreerd?
Zodra u een van de parkeerterreinen op Eindhoven Airport betreedt met uw voertuig, wordt uw kenteken geregistreerd in ons Parkeer Management Systeem. Dit is zichtbaar doordat uw kenteken bij het inrijden op uw parkeerkaartje wordt geprint. Zodra u uitrijdt wordt uw kenteken uit het Parkeer Management Systeem verwijderd. Zodra u een reservering maakt via www.eindhovenairport.nl (http://www.eindhovenairport.nl), wordt uw kenteken ook in ons systeem geregistreerd zodat u herkend kunt worden bij het inrijden en wij de reservering kunnen uitvoeren..


24. Worden mijn kentekengegevens opgeslagen nadat ik ben uitgereden?
Wanneer u gereserveerd heeft, worden uw kentekengegevens uit ons systeem gehaald zodra deze niet meer nodig zijn voor de uitvoering en nazorg van de reservering.


25. Wat doet Eindhoven Airport Gereserveerd Parkeren met de kentekengegevens?
De kentekengegevens staan in ons Parkeer Management Systeem tot het moment van uitrijden, tenzij sprake is van een reservering op kenteken in welk geval de kentekengegevens gebruikt worden voor de uitvoering en nazorg van de reservering. De gegevens worden niet gedeeld met partijen anders dan Eindhoven Airport Parking, tenzij wij dit moeten doen op basis van een wettelijke verplichting. Er is ook geen koppeling met het RDW.


26. Worden mijn kentekengegevens gedeeld met de belastingdienst of andere instellingen?
Nee, uw kentekengegevens worden niet gedeeld met de belastingdienst of gecontroleerd bij het RDW, tenzij Eindhoven Airport de gegevens moet verstrekken op basis van een wettelijke verplichting.

 

Staat uw antwoord er niet bij?
Neem dan contact met ons op via:
0900 - 9505 (€ 1,- per gesprek)
Tijdens werkdagen tussen 07.00 en 19.00 uur

Op zaterdag tussen 08.00 en 17.00 uur; op zondag tussen 11.00 en 18.00 uur